fredag 30 juli 2010

Tröskel träning

Hallå där, kött och blåbär!

Vart 17km : 86min, i detta var 2 x 20min tröskel fart, ganska kuperat, kändes bra i kroppen.




I dag var det verkligen många ute i löpar spåren, skönt och se massa likasinnade ute och gör sin grej, spelar ingen roll om man är snabb eller långsam, tjock eller smal, bara att ta sig ut kontinuerligt gör alla till vinnare, ditt hjärta och dina lungor + massa andra organ tackar dig!

Jävligt fisig i magen har jag varit några dagar, säkert för jag ökat på energi intaget lite för att orka träna ordentligt, skitit flera gånger i dag och fiser som tusan, tur man är ensam hemma....

På söndag tänker jag åka ut till Lidingö och springa 20-25km av banan, måste testa denna kuperade bana, har tankat ner Garmin fil så jag kommer att hitta, skall bli jävligt intressant och springa den beryktade abborbacken för första gången. Innan Lidingö blir det stop i Bromma hos Supply station för att hämta upp lite nytt material.

Det känns jävligt jobbigt just nu, jag har ju sagt hela året att LL skall vara fokus i år, så jag tränar mot det, alltså mitt upplägg skall ta mig förhoppningsvis till sub 2:30, men jag kan inte sluta tänka på SUM
Egentligen hade jag inte tänk springa någon ultra i år, men det är ju det jag vill göra, om man säger framåt, LL skulle bara vara en språngbräda, så jag försöker smyga in lite läääängre pass och fortsätter att träna för LL och hoppas jag kommer runt SUM.

Nästa år dock skall det bli ett antal ultror, får se hur lång den längsta blir, ingen 100 miles alla fall, kanske 2012 vem vet, men 50 miles nästa höst kanske kanske....

Nehe nu skall glida förbi svärfar på en pilsner.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar