tisdag 31 maj 2011

18 km på trötta ben.

Jesus christ hello!

Mjaha vart skall jag börja.... I går missade jag nog att skriva att det vart 55min/10km TUFF terränglöpning igår, jo tack seruu så att, det var blå tunga och hjärtflimmer på det passet.

I dag drog jag asfalts vägen till Väsjöbacken, det var ca 7 km dit, redan från första steget kände jag varningsklockorna ringa i mitt huvud, BLING BLING jag är trött....... Jag hade valt mina största skor i dag för att jag skulle nöta 14 km asfalt, kändes som jag sprang i träskor, tungt tyngre tyngst! Givetvis hade ju min nya OMM säck på mig med packning, slutade på dryga 3kg på ryggen UTAN vatten som var 1liter.

Väl framme där så roade sig ett lag av något slag att lubba upp och ner för backen, kul tänkte jag, själv vart det 4 stigningar i dag sist vart det 2 och nästa gång siktar jag på 6.
2 stigningar på branta gräsdelen och 2 på långa grus-vägen runt backen. Ned-farten på branta delen slog bra i framsida lår precis som jag ville, jag skall mörda mina framsidor, vägen ner på gruset fokuserade jag på andas och hålla lite högre tempo, upp vägen på gräset vart det powerwalk eller som i mitt fall deadmanwalk eller möjligtvis flåswalk, uppåt på grusvägen kan jag faktiskt jogga, där av anledningen att jag alternerar, vill bli stark uppför på powerwalks och snabb nedför på lagom lutning utan att bränna sönder mina lår, ALLT FÖR BAMM OCH TOMAS ÄRA! Idioten har ju för helvete vunnit BAMM 70 2006, han kommer få bogsera mig upp för bergjävlarna!

Hur som, jag skrapade ihop 18km/100 min löpning eller flåsning/pannben/pensionärsjogg i dag vilket vart bra.

Ojuste, jag testade en Vitargo gel i dag, min mage sa ingenting, det var första gången jag testade Vitargo gel, jag brukar ALLTID få ont i magen av gel och sportdryck men inte av Vitargo, jag tror jag stannar med det märket, funkar för mig!

Nehe om man skulle ta och duscha och knyta sig nu?

Smell you later!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar