onsdag 22 juni 2011

Kroppen eller hjärnans minne?

Hej............ IGEN!

Efter just avslutat dryga 10km terräng löpning i ca 5:30 fart och spisat middag känns det ganska skönt att sitta framför datorn med en kopp kaffe.

Jag kom och tänka på en grej, finns en sträcka på en ridväg i Täby som jag brukar köra intervaller på, ofta springer jag förbi på denna i övrig löpning med, när jag springer på just denna sträcka lider hela kroppen, den blir trött, svag vill inte fast det går i distans fart, konstigt?
Vet inte, kanske men kroppen eller hjärnan förknippar just denna sträcka med smärta... Och då skall man veta att jag absolut inte springer intervaller ofta, jag brukar mera fartleka i mina distanspass.

Sista halvdagen i morgon innan lång helg, inte illa jag längtar. Sill är fan aldrig fel, bara rätt!

/Hej svejs lingon fejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar