lördag 4 juni 2011

Ännu en dag tog slut!

Näämen hej hej hopp!

Nu sitter man här med en kall öl i handen och kan blicka tillbaka på årets varmaste dag, barnen har lekt hela dagen med kusinerna, Kjelle har snickrat på uteplatsen och jag har ummm, ummmm, sprungit!!! Givetvis!!!!

15km/75min distans i Foppisar blev det i en olidlig hetta, inget vatten hade jag med mig heller allt för att vänja mig vid varmare temperatur. Jag rundade Rönningesjön, denna tur är en riktig fin tur med massa fin skog, hagar, badplatser, 4H gård och Skavlötens motionsgård samt en massa annat fint man kan se i Sverige på sommaren.

Jag missade visst att berätta igår att jag fick en riktig bajsattack efter fjärde intervallen, rastar du hunden mellan Vallastallet och Hagbystallet i höjd med åkern som ligger mitt i mot Hagbyshagar bör du koppla hunden, där ligger en fin liten hög signerad av mig i skogskanten.

För er som är oinvigda i löpning kan det ibland hända att man måste bajsa, typ NU annars kommer det i brallan, det va det som hände mig i går, nöden har ingen lag, så är det i löpningens tjänst.... En gång när jag satt och sket mitt ute i skogen kom en bär/svamp plockar upp smygande bakifrån och hälsade så glatt på mig när jag satt och tömde, inget stolt ögonblick vill jag lova.

Mitt mål med träningen är att vara redo för BAMM i augusti, i ärlighetens namn känner jag mig fet och långsam, trött och övergiven, inget flyt alls i löpningen, jag bara antar att det är ett farthinder som kommer plana ut till sensommaren så jag är redo, jag behöver träna lite extra med sällskap för att motivera mig själv tror jag, skall ligga på Tomas lite.

Det var allt för nu!

//Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar