måndag 11 juli 2011

10km terräng

Hepp!

Kvällens övning blev ett drygt 10km terrängpass med 400 höjdmeter, låg på ganska bra och det kändes bra, slog till och med av på farten i skogen för att spara på kroppen.

Nu blir det nästan bara terränglöpning med mycket backar och långpass för att förbereda mig ytligare för BAMM.
Min tanke på hur tränings veckorna skall se ut är ungefär så här:
Alltså per vecka...

Nyckelpass:

1 rent backpass, minns 10 repor i Väsjöbacken
1 långpass 20-40km
1 Mellan pass till och från Väsjöbacken med ca 4 rundor i backen

Sedan fylls veckan ut med 1-3 vanliga terränglöpnings pass.

På nyckelpassen så används så mycket tävlings materiel som möjligt, alltid väskan på ryggen med 3-4kg, mina tänkta skor, strumpor och tröjor. På långpassen har jag Snickers och Vitargo som energi.

Detta är min plan!! Kanske går åt helvete kanske inte....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar