söndag 8 augusti 2010

Shit 5 dagar har gått!

Hej hopp!

Jag får väll mest skylla på att jag har semester, men jag är ju skadad i vaden med och detta är främst en blogg om min löpning så därför tryter motivationen lite att skriva.
Kan ju villigt erkänna att jag är lite bitter på att vara skadad.....Men sån är jag, jag vill ge 100 annars blir jag så.

I går var jag på löpclinic hos Marcus Stålbom i stället för att springa Månkarbo maraton med Tomas, det var bra och jag har fått mera saker att tänka på för att utveckla mitt löpsteg.

Jag går ju väldigt mycket barfota för att stärka ben och vänja fötter vid att springa i tunna eller inga skor, jag har faktiskt bestämt att fokusera lite mera på lätt jogg barfota ett tag nu, innan vintern kommer! Finns det något skönare än att lubba med helt bara fötter och bar överkropp? Mmmmmmm.

Fick till ett relativt tufft styrkepass nu på kvällen med 4st övningar på pilates bollen, jisses vad jobbigt detta var, denna nyinköpta boll skall utnyttjas flitigt....

I morgon skall jag se om någon massör har en akut tid för att ge mig lite massage så jag eventuellt kan börja springa lite ordentligt igen, sprang 7km test i lördags kväll, men det funkar inte riktigt än, under tiden försöker jag massera och värma muskeln så att den börjar slappna av igen men detta värkar segt att få till, hoppas en massör kan!

/Christian

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar